„Wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego COMARCH CDN XL i rozwiązań dedykowanych w znacznym stopniu poprawiło jakość świadczonych przez nas usług. Nie bez znaczenia jest również dostęp do szeregu dedykowanych analiz, w tym do analizy kosztów i rentowności realizowanych projektów, co ma bezpośredni wpływ na trafność podejmowanych decyzji, zarówno tych o charakterze operacyjnym, jak również taktycznym i strategicznym.”
— Grzegorz Kocjan, Prezes KLIMA-POL Sp. z o.o.
Wdrożone obszary
Logistyka
Serwis
Finanse
HR
Wdrożony system
O firmie
Firma Klima-Pol istnieje na rynku od połowy lat dziewięćdziesiątych, a od 2004 roku w nowej formie organizacyjnej jako spółka z o. o. Dynamiczna rozbudowa i modernizacja firmy w ostatnich latach umożliwiła instalację coraz większych systemów i ugruntowanie pozycji Klima-Pol w branży klimatyzacyjnej.
Specjalizujemy się w kompleksowym wykonywaniu instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych wraz z automatyką sterującą. Świadczymy usługi w zakresie:
Nad realizacją zleconych nam zadań pracuje obecnie dynamiczny i kompetentny zespół projektantów, kosztorysantów, koordynatorów, instalatorów i serwisantów.
Sytuacja biznesowa przed implementacją systemu - wyzwania
W tym miejscu chcemy przybliżyć problemy, które z założenia miały zostać wyeliminowane w momencie implementacji nowego rozwiązania informatycznego:
Rozwiązanie
Wysoka jakość usług i zdobycie pozycji lidera w branży to cele, do których w dużej mierzy przybliżyło nas wdrożenie zintegrowanego systemu Comarch CDN XL oraz rozszerzających jego funkcjonalność rozwiązań dedykowanych. Użytkownikami systemu jesteśmy od stycznia 2008 roku. Obok szeregu modułów systemu Comarch CDN XL w codziennej pracy wykorzystujemy funkcjonalności dedykowane: aplikację E-BUDOWY oraz interfejs RCP do ewidencji czasu pracy pracowników na budowie oparty o Palmtopy.
Wdrożone rozwiązanie informatyczne wspiera w głównej mierze pracę działu handlowego, kosztorysowego oraz serwisowego, a ponadto zarządzanie gospodarką magazynową i narzędziową, rozliczanie czasu pracy pracowników, pracę działu finansów i księgowości zarządczej, realizację zleceń oraz monitoring harmonogramów wykonania inwestycji. Z poziomu aplikacji E-BUDOWY mamy bowiem wgląd w projekty budowlane oraz serwisowe. Z tego poziomu dostępna jest analiza rentowności prowadzonych inwestycji, jak również analiza kosztów. W analizie wykorzystana została funkcjonalność opisów analitycznych na dokumentach handlowych, sprzężona bezpośrednio z aplikacją E-BUDOWY. Posiadamy także pełen wgląd w zapytania od klientów, oferty sprzedaży, zapytania do dostawców, oferty zakupu oraz warunki podpisanych umów, co w znaczący sposób usprawnia współpracę z klientami, jak również z dostawcami i podwykonawcami. Wraz z rozwojem naszej firmy rozwija się także zaimplementowane rozwiązanie informatyczne. Od czerwca 2011 roku wykorzystujemy moduł kompletacja, który pozwala na odpowiednie naliczanie kosztów wytworzenie kompletowanych produktów.
Wdrożenie systemu Comarch CDN XL, jak również przygotowanie rozwiązań dedykowanych powierzyliśmy doświadczonemu zespołowi konsultantów firmy 2BSOFT z Gliwic. Potwierdzeniem wysokich kwalifikacji załogi tejże firmy, jest przygotowanie rozwiązania informatycznego zgodnie ze specyficznymi dla prowadzonej przez nas działalności gospodarczej założeniami oraz sprawne wdrożenie sytemu Comarch CDN XL i rozwiązań dedykowanych, poprzedzone wnikliwą analizą przedwdrożeniową i cyklem szkoleń.
Korzyści
Zaimplementowane rozwiązanie informatyczne pozwoliło nam na osiągnięcie następujących korzyści:
„System Comarch CDN XL i zintegrowane z nim rozwiązania dedykowane pozwoliły nam na optymalizację współpracy z klientami, dostawcami oraz podwykonawcami. Bezproblemowe stało się ponadto zarządzanie magazynem, magazynami budowy oraz narzędzi. W znacznym stopniu wzrosła wobec tego jakość obsługi procesów logistycznych realizowanych w ramach naszej firmy. ”
– mówi Rafał Sudół, Dyrektor Logistyki
Wdrożone obszary
Dane klienta
KLIMA-POL Sp. z o.o.
ul. Piasta 3
44-200 Rybnik
tel. 32 423 83 98
Pliki do pobrania
Strefa Klienta
Strefa Klienta jest miejscem w sieci dla Klientów 2BSOFT, w którym możesz w bezpieczny sposób uzyskać dostęp do:
Jak otrzymać dostęp ?
Aby otrzymać dostęp do pełnej wersji serwisu, należy zakupić jeden z naszych produktów i zostać naszym Klientem.
Więcej informacji otrzymacie Państwo pod numerami telefonu:
+48 32 401 18 90
+48 32 401 18 91
Serwis 2bsoft
do góry
wstecz