Wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych
W 2017 roku przyjęto Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, której istotnym elementem są Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK). PPK to system oszczędności, za którego sprawą wspólnymi siłami pracownika, pracodawcy i państwa, ten pierwszy będzie miał cieszyć się stabilną sytuacją finansową na emeryturze. Co prawda dla pracownika uczestnictwo w PPK nie jest obowiązkowe, jednak dla przedsiębiorców wdrożenie systemu już jest obligatoryjne.
Środki w PPK są gromadzone z trzech różnych źródeł:
Wpłata dodatkowa od pracodawcy jest zatem dodatkowym benefitem dla pracownika, co może być istotne w budowaniu profesjonalnego zespołu w warunkach rynku pracownika.
Uczestnictwo w PPK nie będzie obowiązkowe dla pracowników, jednak każdy z pracowników zostanie automatycznie zapisany do programu PPK, z którego będzie mógł wystąpić na podstawie pisemnej deklaracji złożonej u pracodawcy.
Środkami gromadzonymi w ramach PPK będą zarządzać określone instytucje finansowe – każdy pracodawca , w porozumieniu z reprezentacją pracowników, wybiera instytucję, z którą podpisuje umowę o zarządzaniu PPK).
Wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych stanowi duże wyzwanie dla firm, niezależnie od wielkości zatrudnienia. Dlatego warto z wyprzedzeniem zaplanować wdrożenie rozwiązania, które wspomoże dział HR w obsłudze PPK. Comarch przygotował dla Państwa aplikację Comarch PPK, wspierającą obsługę Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie.
Funkcjonalności Comarch PPK:
Comarch PPK współpracuje aktualnie z AVIVA Investors Poland TFI, AXA TFI oraz TFI ALLIANZ Polska.
Aktualne zmiany wprowadzane w aplikacji dostępne są na stronie: https://pomoc.comarch.pl/ppk/pl/index.php/kategorie/co-nowego/
Zachęcamy do zapoznania się z webinar Jak wdrożyć i obsłużyć PPK w Małej i Średniej firmie:
Zobacz jak działa aplikacja Comarch PPK – webinar poświęcony aplikacji:
Zachęcamy również do zapoznania się z demo Comarch PPK.
Środki zgromadzone w PPK mogą zostać wypłacone uczestnikom w następujących przypadkach:
Strefa Klienta
Strefa Klienta jest miejscem w sieci dla Klientów 2BSOFT, w którym możesz w bezpieczny sposób uzyskać dostęp do:
Jak otrzymać dostęp ?
Aby otrzymać dostęp do pełnej wersji serwisu, należy zakupić jeden z naszych produktów i zostać naszym Klientem.
Więcej informacji otrzymacie Państwo pod numerami telefonu:
+48 32 401 18 90
+48 32 401 18 91
Serwis 2bsoft
do góry
wstecz